Dutch is the new gay

Omdat het leven te kort is om je bezig te houden met dingen die niet glitteren.

10.7.05

Dans mee met Missy Elliott: "Take somebody by the waist, then uh"

De laatste single van Missy Elliott, Lose Control, is één van de mooiste dingen die 2005 in muziek tot nu toe gebracht heeft, en daar bedank ik mijn eenhoorngod in de hemel nog elke dag voor.

  1. De productie, met als belangrijkste verdienste die riedeldingetjes die zo omhoog gaan (zoals ze dat noemen in de bizz), is een vondst om broekloos van over straat te gaan;
  2. Ciara weet een afgrijselijke tekst als "my name is Ciara for all you fly fella's" te doen klinken als een doordachte volzin van Oscar Wilde;
  3. Fatman Scoop is de enige schreeuwneger van wie ik een huwelijksaanzoek niet zou weigeren.

En heilige crackho's d'amour. De clip ervan. Ik ben nog nooitnooitnooooooooooit zo fan geweest van een clip. Ik bedoel, dansjes. Clips hebben altijd dansjes, vooral negerclips, en ze doen me altijd gepassioneerde "Meh!"s ontlokken, maar hier! Hier dus niet!

Hier.

Het stukje waarin een multiculturele groep blauwbetruide dansers een dynamisch soort congalijn vormt op straat, dat is dus wat ik een keer mee moet maken in mijn leven.